Betaalachterstand

In uw huurovereenkomst staat wanneer u de huur moet betalen. Bent u te laat met betalen? Dan heeft u een betaalachterstand. Het is dan belangrijk om in actie te komen om grotere problemen te voorkomen.

Wij kunnen u daarbij helpen. Samen bespreken we uw situatie en kijken we naar een oplossing.

Veel gevraagd over Betaalachterstand

Ik heb een betaalachterstand. Wat moet ik doen?

Algemeen

Heeft u al een betaalachterstand? Of denkt u dat het betalen van de huur niet lukt? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Een kleine achterstand is makkelijker op te lossen dan een hoge schuld. We begrijpen dat het niet altijd makkelijk is. Uit ervaring weten we dat mensen met schulden zich vaak schamen. Maar het kan u echt helpen! 

U kunt ons bellen of whatsappen van maandag tot en met vrijdag op 038 851 02 00. Mailen kan natuurlijk ook: info@deltawonen.nl . Chatten kan via onze website www.deltawonen.nl.

Kan ik een betalingsregeling met jullie treffen?

Algemeen

Hierover denken we graag met u mee. Samen bespreken we de situatie en kijken we naar een oplossing.

U kunt ons bellen of whatsappen van maandag tot en met vrijdag op 038 851 02 00. Mailen kan natuurlijk ook: info@deltawonen.nl . Chatten kan via onze website www.deltawonen.nl.

Ik wil niet dat jullie mijn gegevens doorgeven aan de gemeente. Hoe regel ik dat?

Algemeen

U kunt dit aan ons doorgeven. U kunt ons bellen of whatsappen van maandag tot en met vrijdag op 038 851 02 00. Mailen kan natuurlijk ook: info@deltawonen.nl . Chatten kan via onze website www.deltawonen.nl.

De gemeente wil bij financiële problemen zo snel mogelijk hulp bieden aan alle inwoners. Daarom werkt de gemeente samen met alle woningcoproraties.

Woningcorporaties en particuliere verhuurders infomeren de gemeente al vroeg  als een huurder een betalingsachterstand heeft. Dit is wettelijk zo geregeld sinds 2021. Hierdoor krijgen gemeenten mensen met schulden op tijd in beeld en kunnen zij actief schuldhulp aanbieden. Meer informatie over deze wetgeving vindt u op de website van de Rijksoverheid.

Ik kan mijn betalingsregeling deze maand niet betalen. Wat nu?

Algemeen

Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Samen kijken we wat er mogelijk is.

U kunt ons bellen of whatsappen van maandag tot en met vrijdag op 038 851 02 00. Mailen kan natuurlijk ook: info@deltawonen.nl . Chatten kan via onze website www.deltawonen.nl.

Hoe lang loopt mijn betalingsregeling nog?

Algemeen

Dat kunt u zien in de bevestigingsbrief die u van ons kreeg. Heeft u die niet meer? Bel dan met ons, dan kijken wij het voor u na.

U kunt ons bellen of whatsappen van maandag tot en met vrijdag op 038 851 02 00. Mailen kan natuurlijk ook: info@deltawonen.nl . Chatten kan via onze website www.deltawonen.nl.

Kan ik een betalingsregeling krijgen voor het betalen van mijn afrekening servicekosten?

Algemeen

Vaak is dit mogelijk. Belt u ons om te vragen naar de mogelijkheden.

U kunt ons bellen of whatsappen van maandag tot en met vrijdag op 038 851 02 00. Mailen kan natuurlijk ook: info@deltawonen.nl . Chatten kan via onze website www.deltawonen.nl.

Ik heb de huur overgemaakt en een brief van de deurwaarder ontvangen. Wat nu?

Algemeen

U kunt bellen met de deurwaarder. Het telefoonnummer staat in de brief van de deurwaarder. Zorg ervoor dat u het bewijs van betaling bij de hand heeft.

Ik heb hulp nodig bij het op orde brengen van mijn financiƫn. Kunt u mij advies geven?

Algemeen

Wij werken veel samen met onze sociale partners binnen de gemeente Kampen, Oldebroek en Zwolle.

Het kan soms net het steuntje in de rug zijn dat u even nodig heeft. Wij kunnen u aanmelden bij 1 van de organisaties. Bel ons dan op . Regelt u het liever zelf? Dat kan natuurlijk ook. Klik op 1 van onderstaande links voor meer informatie.

Gemeente Zwolle: Op orde Zwolle
Gemeente Kampen: Financiën op koers
Gemeente Oldebroek: gemeente Oldebroek