Huur betalen

Als u een woning van ons huurt betaalt u iedere maand de huur. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ermee in dat u de huur op tijd betaalt.

Veel gevraagd over Huur betalen

Ik kan de huur niet meer betalen omdat ik een hoge energierekening heb, wat kan ik doen?

Algemeen

Wij snappen dat het in deze tijd lastig is om alles op tijd te betalen. Bespreek met uw energiemaatschappij wat zij voor u kunnen doen.

De huur niet betalen is geen oplossing. Komt u er niet uit? Bel ons dan. We denken graag met u mee.

Op welke manieren kan ik de huur betalen?

Algemeen

  • Automatische incasso. Wilt u automatisch betalen?  Regel dit hier snel en makkelijk online> Lukt dit niet? Vul dan het machtigingsformulier (SEPA) in.

  • Zelf overmaken naar NL33 RABO 0171 6146 74. Vermeld uw klantnummer bij uw betaling. Dit nummer staat op de factuur die u iedere maand krijgt. Als wij een e-mailadres van u hebben, krijgt u de factuur per mail. Met de IDEAL- link kunt u de huur direct betalen. Hebben wij uw e-mailadres niet? Dan ontvangt u de factuur per post.

  • Via ‘Mijn deltaWonen’ kunt u ook met IDEAL betalen

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Algemeen

De huur moet voor de 1e van de maand bij ons binnen zijn.

Wanneer betaal ik mijn 1e huur?

Algemeen

U krijgt een email of brief waarin het bedrag en de betaalinformatie staat. U betaalt de1e huur  tijdens het ondertekenen van uw huurovereenkomst in de woning.

Mag ik mijn huur later betalen?

Algemeen

Soms is dat mogelijk. Wilt u weten of u uitstel kunt krijgen of wilt u een betalingsregeling afspreken? Neem dan contact met ons op.

U kunt ons bellen of whatsappen van maandag tot en met vrijdag op 038 851 02 00. Mailen kan natuurlijk ook: info@deltawonen.nl . Chatten kan via onze website www.deltawonen.nl.

Mijn huurbetaling via automatische incasso is niet goed gegaan (gestorneerd). Wat kan ik doen?

Algemeen

Er zijn verschillende redenen waardoor de huur niet kan worden afgeschreven. Weet u zelf niet wat de reden is? Bel dan met uw bank.

Wij kunnen geen nieuwe poging doen om het van uw rekening af te schrijven. 

U kunt de huur:

  • Betalen via ‘Mijn deltaWonen’ met IDEAL
  • Zelf overmaken op ons bankrekeningnummer NL33 RABO 0171 6146 74. Vermeld het klantnummer.
  • Pinnen bij ons op kantoor. U kunt niet contant betalen.

Wat is het IBAN bankrekeningnummer voor het overmaken van de huur?

Algemeen

U kunt de huur aan ons overmaken op NL33 RABO 0171 6146 74. Vermeld in de omschrijving uw adres en klantnummer. Dit nummer staat op de factuur die u iedere maand krijgt.

Tip: u kunt de huur heel makkelijk via iDeal betalen door in te loggen op Mijndeltawonen.

Hoe geef ik mijn nieuwe bankrekeningnummer aan jullie door?

Algemeen

Regel dit hier snel en makkelijk online.

Lukt dit niet? Vul dan het machtigingsformulier (SEPA) in. Voor:

  • Een automatische incasso de 'doorlopende machtiging'.
  • Alle ander betaalwijzes het kaartje 'huur zelf overmaken'.

Stuur het formulier via mail op post aan ons op.

Lukt dat niet? U kunt ons bellen of whatsappen van maandag tot en met vrijdag op 038 851 02 00. Mailen kan natuurlijk ook: info@deltawonen.nl . Chatten kan via onze website www.deltawonen.nl.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur op een andere datum betalen?

Algemeen

De huur moet voor de 1e van de maand betaald zijn. Lukt dit niet? Bel dan met ons. Dan zoeken we samen naar een oplossing.

U kunt ons bellen of whatsappen van maandag tot en met vrijdag op 038 851 02 00. Mailen kan natuurlijk ook: info@deltawonen.nl . Chatten kan via onze website www.deltawonen.nl.

Hoe vraag ik een huursamenstelling aan?

Algemeen

U kunt dit online aanvragen. U krijgt de huursamenstelling / huurspecificatie dan via een e-mail. Direct regelen? Klik hier.

Heeft u geen Mijn deltaWonen account? Neem dan contact met ons op. Wij sturen u de huursamenstelling dan toe.

U kunt ons bellen of whatsappen van maandag tot en met vrijdag op 038 8510 02 00. Mailen kan natuurlijk ook: info@deltawonen.nl . Chatten kan via onze website www.deltawonen.nl.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Algemeen

Ja, wij kunnen het teveel betaalde bedrag terugstorten. Neem contact met ons op. Dan maken we het voor u in orde.

U kunt ons bellen of whatsappen van maandag tot en met vrijdag op 038 851 02 00. Mailen kan natuurlijk ook: info@deltawonen.nl . Chatten kan via onze website www.deltawonen.nl.

Ik heb geen factuur ontvangen voor de maandelijkse huurbetaling. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neem contact met ons op. Dan kijken wij na waarom u geen factuur gekregen heeft. Wij kunnen u ook een kopie sturen.

U kunt ons bellen of whatsappen van maandag tot en met vrijdag op 038 851 02 00. Mailen kan natuurlijk ook: info@deltawonen.nl . Chatten kan via onze website www.deltawonen.nl.

Heeft u een account Mijn deltaWonen? Daar kunt u de huur ook betalen via de ideallink.

Kan ik de huur contant betalen?

Algemeen

Nee, contant betalen is niet mogelijk.

U kunt de huur:

  • betalen via een automatische incasso.
  • via 'Mijn deltaWonen' betalen met iDEAL.
  • zelf overmaken op ons bankrekeningnummer NL33 RABO 0171 6146 74. Vermeld het klantnummer.
  • pinnen bij ons op kantoor. U kunt niet contant betalen.

Ik heb een e-mail van postex ontvangen. Maar het lukt niet om de bijlage te openen. Wat kan ik doen?

Algemeen

Dit ligt waarschijnlijk aan instellingen op uw computer, tablet of telefoon. Wij kunnen u hier helaas niet mee helpen. Om u op weg te helpen hieronder een aantal mogelijke oorzaken:

  • Het kan zijn dat u geen PDF Viewer heeft geïnstalleerd. Doe dit dan alsnog.

  • Soms staat uw antivirus programma of firewall het niet toe om de link te openen. Controleer dan uw instellingen.

  • Het kan ook liggen aan een verouderde versie van uw Internet Browser. Zorg ervoor dat u op de meest recente versie van Internet Explorer, Chrome of Mozilla FireFox zit.

Ik wil niet dat jullie mijn gegevens doorgeven aan de gemeente. Hoe regel ik dat?

Algemeen

U kunt dit aan ons doorgeven. U kunt ons bellen of whatsappen van maandag tot en met vrijdag op 038 851 02 00. Mailen kan natuurlijk ook: info@deltawonen.nl . Chatten kan via onze website www.deltawonen.nl.

De gemeente wil bij financiële problemen zo snel mogelijk hulp bieden aan alle inwoners. Daarom werkt de gemeente samen met alle woningcoproraties.

Woningcorporaties en particuliere verhuurders infomeren de gemeente al vroeg  als een huurder een betalingsachterstand heeft. Dit is wettelijk zo geregeld sinds 2021. Hierdoor krijgen gemeenten mensen met schulden op tijd in beeld en kunnen zij actief schuldhulp aanbieden. Meer informatie over deze wetgeving vindt u op de website van de Rijksoverheid.

Kan ik de huur op uw kantoor betalen?

Algemeen

U kunt bij ons op kantoor de huur pinnen. Contant betalen is niet mogelijk.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Algemeen

Ja, dat kan. Wilt u bij de overboeking uw klantnummer en de maanden vermelden waarvoor u de huur betaalt?

Hebben jullie mijn huur ontvangen?

Algemeen

Heeft u de huur aan ons overgemaakt? Dan kunt u de volgende werkdag na 13.00 uur contact met ons op nemen om te controleren of wij het bedrag ontvangen hebben.

U kunt ons bellen of whatsappen van maandag tot en met vrijdag op 038 851 02 00. Mailen kan natuurlijk ook: info@deltawonen.nl . Chatten kan via onze website www.deltawonen.nl.

Ik krijg iedere maand een factuur. Maar die wil ik niet meer ontvangen. Hoe regel ik dat?

Algemeen

Wij sturen u iedere maand een factuur zodat u kunt zien wat het te betalen huurbedrag is. Bij een wijziging van de huurprijs ziet u wat uw nieuwe huurbedrag is.

U kunt ook via een automatisch incasso gaan betalen. Dat is voor u én ons een stuk makkelijker. U regelt hier dit snel en makkelijk online.
Lukt dit niet? Gebruik dan het machtigingsformulier (SEPA). Bij betaling via een automatische incasso krijgt u niet meer iedere maand een factuur.