Huur betalen

Als u een woning van ons huurt betaalt u iedere maand de huur. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ermee in dat u de huur op tijd betaalt.

Veel gevraagd over Huur betalen

Op welke manieren kan ik de huur betalen?

  • Automatische incasso. Wilt u automatisch betalen?  Vul het machtigingsformulier (SEPA) in.

  • Zelf overmaken naar NL33 RABO 0171 6146 74. Vermeld uw klantnummer bij uw betaling. Dit nummer staat op de factuur die u iedere maand krijgt. Als wij een e-mailadres van u hebben, krijgt u de factuur per mail. Met de IDEAL- link kunt u de huur direct betalen. Hebben wij uw e-mailadres niet? Dan ontvangt u de factuur per post.

  • Via ‘Mijn deltaWonen’ kunt u ook met IDEAL betalen

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

De huur moet voor de 1e van de maand bij ons binnen zijn.

Wanneer betaal ik mijn 1e huur?

U krijgt een brief waarin het bedrag en de betaalinformatie staat. U maakt het bedrag aan ons over voor de ingangsdatum van uw huurovereenkomst.

Mijn huurbetaling is niet goed gegaan (gestorneerd). Wat kan ik doen?

Heeft u te weinig saldo op uw rekening? Dan wordt de huur niet van uw rekening afgeschreven. Wij kunnen geen nieuwe poging doen om het van uw rekening af te schrijven. 

U kunt de huur:

  • Betalen via ‘Mijn deltaWonen’ met IDEAL
  • Zelf overmaken op ons bankrekeningnummer NL33 RABO 0171 6146 74. Vermeld het klantnummer.
  • Pinnen bij ons op kantoor. U kunt niet contant betalen.

Wat is het IBAN bankrekeningnummer voor het overmaken van de huur?

U kunt de huur aan ons overmaken op NL33 RABO 0171 6146 74. Vermeld in de omschrijving uw klantnummer en adres.

Tip: u kunt de huur heel makkelijk via iDeal betalen door in te loggen op Mijndeltawonen.

Hoe geef ik mijn nieuwe bankrekeningnummer aan jullie door?

Vul het machtigingsformulier (SEPA) in. Voor:

  • Een automatische incasso de 'doorlopende machtiging'.
  • Alle ander betaalwijzes het kaartje 'huur zelf overmaken'.

Stuur het formulier via mail op post aan ons op.

Lukt dat niet? Bel dan met ons.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur op een andere datum betalen?

De huur moet voor de 1e van de maand betaald zijn. Lukt dit niet? Bel dan met ons. Dan zoeken we samen naar een oplossing.

Hoe vraag ik een huursamenstelling aan?

U kunt ons voor deze informatie bellen of mailen. Wij sturen u uw huurspecificatie / huursamenstelling dan toe.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Ja, wij kunnen het teveel betaalde bedrag terugstorten. U kunt hiervoor met ons bellen. Dan maken we het voor u in orde.

Ik heb geen factuur ontvangen voor de maandelijkse huurbetaling. Wat kan ik doen?

Bel of mail met ons. Dan kijken wij na waarom u geen factuur gekregen heeft. Wij kunnen u ook een kopie sturen.

Kan ik de huur contant betalen?

Nee, contant betalen is niet mogelijk.

U kunt de huur:

  • betalen via een automatische incasso.
  • via 'Mijn deltaWonen' betalen met iDEAL.
  • zelf overmaken op ons bankrekeningnummer NL33 RABO 0171 6146 74. Vermeld het klantnummer.
  • pinnen bij ons op kantoor. U kunt niet contant betalen.

Ik heb een e-mail van postex ontvangen. Maar het lukt niet om de bijlage te openen. Wat kan ik doen?

Dit ligt waarschijnlijk aan instellingen op uw computer, tablet of telefoon. Wij kunnen u hier helaas niet mee helpen. Om u op weg te helpen hieronder een aantal mogelijke oorzaken:

  • Het kan zijn dat u geen PDF Viewer heeft geïnstalleerd. Doe dit dan alsnog.

  • Soms staat uw antivirus programma of firewall het niet toe om de link te openen. Controleer dan uw instellingen.

  • Het kan ook liggen aan een verouderde versie van uw Internet Browser. Zorg ervoor dat u op de meest recente versie van Internet Explorer, Chrome of Mozilla FireFox zit.

Ik wil niet dat jullie mijn gegevens doorgeven aan de gemeente. Hoe regel ik dat?

U kunt dit via de telefoon, e-mail of brief aan ons doorgeven.

De gemeente wil bij financiële problemen zo snel mogelijk hulp bieden aan alle inwoners. Daarom is de gemeente een samenwerking aangegaan met alle woningcoproraties.

Vanuit onze zorgplicht geven wij  bij een huuracherstand uw naam, adres en hoogte van de achterstand door. Meer informatie leest u hier.

Ik heb geen acceptgiro ontvangen. Wat nu?

Vanaf 1 juli 2018 sturen wij geen acceptgiro's meer. Hiervoor in de plaats ontvangt u maandelijks een factuur.

Kan ik de huur op uw kantoor betalen?

U kunt bij ons op kantoor de huur pinnen. Contant betalen is niet mogelijk.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Ja, dat kan. Wilt u bij de overboeking uw klantnummer en de maanden vermelden waarvoor u de huur betaalt?

Hebben jullie mijn huur ontvangen?

U kunt met ons bellen. Dan kijken wij het voor u na.

Ik krijg iedere maand een factuur. Maar die wil ik niet meer ontvangen. Hoe regel ik dat?

Wij sturen u iedere maand een factuur zodat u kunt zien wat het te betalen huurbedrag is. Bij een wijziging van de huurprijs ziet u wat uw nieuwe huurbedrag is.

U kunt ook automatisch gaan betalen. Dat is voor u én ons een stuk makkelijker.  Gebruik hiervoor het machtigingsformulier (SEPA).

Meer vragen (13)