Huurachterstand

In uw huurovereenkomst staat wanneer u de huur moet betalen. Bent u te laat met betalen? Dan heeft u een betaalachterstand. Het is dan belangrijk om in actie te komen om grotere problemen te voorkomen.

Wij kunnen u daarbij helpen. Samen bespreken we uw situatie en kijken we naar een oplossing.

Veel gevraagd over Huurachterstand

Ik heb een betaalachterstand. Wat moet ik doen?

Heeft u al een betaalachterstand? Of denkt u dat het betalen van de huur niet lukt? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Een kleine achterstand is makkelijker op te lossen dan een hoge schuld.

We begrijpen dat het niet altijd makkelijk is. Uit ervaring weten we dat mensen met schulden zich vaak schamen. Maar het kan u echt helpen! Een voorbeeld leest u in het interview met huurder Esther en onze collega Froukje van incasso.

Kan ik een betalingsregeling met jullie treffen?

Soms is dat mogelijk. Wij denken graag met u mee! Bel of Whatsapp met ons via 038 851 02 00. Mailen kan ook via info@deltawonen.nl.

Ook kunnen wij u doorsturen naar organisaties de u verder kunnen helpen. U kunt ook zelf contact met ze opnemen. Klik op de naam om naar de website te gaan.

Gemeente Zwolle

Gemente Kampen

Gemeente Oldebroek

Ik kan mijn betalingsregeling deze maand niet betalen. Wat nu?

Neem contact met ons op. Dan bespreken we met u hoe u het bedrag alsnog kunt betalen.

Mag ik mijn huur later betalen?

Soms is dat mogelijk. Wilt u weten of u uitstel kunt krijgen of wilt u een betalingsregeling afspreken? Belt u ons dan.

Ik wil niet dat jullie mijn gegevens doorgeven aan de gemeente. Hoe regel ik dat?

U kunt dit via de telefoon, e-mail of brief aan ons doorgeven.

De gemeente wil bij financiële problemen zo snel mogelijk hulp bieden aan alle inwoners. Daarom is de gemeente een samenwerking aangegaan met alle woningcoproraties.

Vanuit onze zorgplicht geven wij  bij een huuracherstand uw naam, adres en hoogte van de achterstand door. Meer informatie leest u hier.

Hoe lang loopt mijn betalingsregeling nog?

Dat kunt u zien in de bevestigingsbrief die u van ons kreeg. Heeft u die niet meer? Bel dan met ons, dan kijken wij het voor u na.

Kan ik een betalingsregeling krijgen voor het betalen van mijn afrekening servicekosten?

Vaak is dit mogelijk. Belt u ons om te vragen naar de mogelijkheden.

Welke voorwaarden gelden bij het afsluiten van een betalingsregeling?

Dat is afhankelijk van uw persoonlijke en financiële situatie. Wilt u weten of u een betalingsregeling kunt treffen? Belt u ons dan.

Ik heb de huur overgemaakt en een brief van de deurwaarder ontvangen. Wat nu?

U kunt bellen met de deurwaarder. Het telefoonnummer staat in de brief van de deurwaarder. Zorg ervoor dat u het bewijs van betaling bij de hand heeft.

Meer vragen (4)