Mijn woongebouw

Woont u in een galerij- of portiekflat? Dan noemen wij dat een woongebouw. In een woongebouw wonen meedere huurders en soms ook eigenaren van koopwoningen. 

Bent u niet tevreden over de schoonmaak van, of het tuinonderhoud rondom uw woongebouw? Dit kunt u dit direct HIER melden.

Veel gevraagd over Mijn woongebouw

In onze gemeenschappelijke tuin knippen jullie de heggen. Hoe vaak wordt dit gedaan?

Algemeen

Dat gebeurt 2 keer per jaar. De 1e keer eind juni, begin juli. De 2e keer in september of oktober.

Er staat een winkelwagen in onze gemeenschappelijke ruimte. Verwijderen jullie die?

Algemeen

Nee, dat doen wij niet. De winkel is verplicht om de achtergelaten wagens zelf op te halen. Belt u zelf even naar de winkel waar het wagentje van is?

Ik krijg een scootmobiel. Mag ik die stallen in mijn woongebouw?

Algemeen

Dat is afhankelijk van de ruimte die beschikbaar is. U heeft altijd toestemming van ons nodig. U kunt daarvoor met ons bellen. Dan plannen we een inspecteur voor u in om te kijken wat mogelijk is.

Mag ik barbecueën op het balkon?

Algemeen

Wij raden  dat af  in verband met brandgevaar en overlast door rook. 

Het is niet toegestaan een kolenbarbecue te gebruiken. Wilt u toch barbecueën? Gebruik dan een elektrische barbecue.

Worden de ramen van mijn woning door jullie gewassen?

Algemeen

Wij wassen de ramen als u daarvoor betaalt via de servicekosten. U kunt dit nakijken in uw huurovereenkomst.

Betaalt u er niet voor? Dan moet u dit zelf doen.

Wanneer komen ze ons woongebouw schoonmaken?

Algemeen

Dat kunt u zien op het schoonmaakrooster. Dit rooster hangt in de centrale hal van uw woongebouw.

 

De galerij - lift - algemene ruimte(s) van ons woongebouw is/zijn niet goed schoon gemaakt. Wat kan ik doen?

Algemeen

Betaalt u servicekosten voor het schoonmaken?  U vindt de schoonmaakschema's in de algemene ruimte.

Is het schoonmaakbedrijf niet geweest of is er niet volgens afspraak schoongemaakt? Dan kunt u dit HIER melden.

U kunt ook met ons bellen of naar het spreekuur van de complexbeheerder. In dit Spreekuren complexbeheerders vindt u de contactgegevens.

De ramen van mijn woning/gebouw zijn niet goed gewassen. Wat kan ik doen?

Algemeen

Betaalt u servicekosten voor het ramenwassen?  U vindt de schoonmaakschema's in de algemene ruimte.

Is het schoonmaakbedrijf niet geweest of is er niet volgens afspraak schoongemaakt? Dan kunt u dit HIER melden.

U kunt ook met ons bellen of naar het spreekuur van de complexbeheerder. In dit Spreekuren complexbeheerders vindt u de contactgegevens.

Waarom is er verschil in kosten voor stroomverbruik in de algemene ruimtes?

Algemeen

Woont u in een woongebouw met lift? Dan betalen de huurders op de begane grond niet mee voor de lift. Zij betalen dus minder voor stroomverbruik. 

Zit er een parkeergarage onder het gebouw? Dan betaalt iedereen evenveel.

Wat doen jullie als er spullen op de galerij of in de algemene ruimte staan die er niet horen? Bijvoorbeeld vuilnis of fietsen.

Algemeen

Als bekend is wie de veroorzaker is, dan spreken wij hem of haar daar op aan. De veroorzaker kan het zelf opruimen, of wij doen dat op zijn/haar kosten.

Ik moet de meterstanden doorgeven aan mijn energieleverancier, maar ik kan niet bij de meterkast komen. Hoe regel ik dat?

Algemeen

De complexbeheerder heeft een sleutel van de meterkast.  |
Woont u in Zwolle dan vindt u in ditSpreekuren complexbeheerders  de contactgegevens. Woont u in Kampen neem dan telefonisch contact met ons op.

Ik wil een sleutelkluisje (laten) ophangen bij de toegangsdeur van mijn woongebouw. Mag dat?

Algemeen

Ja, maar altijd na overleg met de complexbeheerder. Kijkt u voor de contactgegevens in het Spreekuren complexbeheerders.

Woont u in 'Margaretha' in Kampen? Dan mag het sleutelkluisje alleen naast uw eigen voordeur hangen. De hoofdingang is 24 uur per dag geopend. Daarom mag u geen sleutelkluisje aan de buitenkant van het gebouw hangen.

In mijn woongebouw hangen camera's. Er is iets voorgevallen, daarom wil ik de beelden opvragen bij jullie. Kan dat?

Algemeen

Wij mogen de beelden niet vrijgeven in verband met de wet op de privacy.  Doet u aangifte bij de politie? Dan kunt u daar melden dat er  mogelijk camerabeelden zijn van het incident. De politie vraagt de beelden eventueel bij ons op. 

Meer informatie leest u in Informatie cameraprotocol.

De deurmat in ons woongebouw is erg vies/kapot, waar meld ik dit?

Algemeen

U kunt dit bij de complexbeheerder melden. In het Spreekuren complexbeheerders vindt u de contactgegevens.

Kan ik de socioruimte in mijn woongebouw huren?

Algemeen

Als u huurder in het woongebouw bent, dan kan dat. Wij vragen u de ruimte na gebruik schoon achter te laten.

U kunt informatie krijgen bij de beheerder. Als u geen contactgegevens van de beheerder heeft, kunt u ons hiervoor bellen.

Ruimen jullie sneeuw bij ons woongebouw?

Algemeen

Wij ruimen geen sneeuw. Wel verstrekken wij zout en sneeuwschuivers aan vrijwilligers van de het woongebrouw die sneeuw willen ruimen.