Wanneer betaal ik mijn 1e huur?
Algemeen
U krijgt een email of brief waarin het bedrag en de betaalinformatie staat. U betaalt de1e huur tijdens het ondertekenen van uw huurovereenkomst in de woning.
Gefeliciteerd met uw nieuwe woning! Wij bellen en mailen u om het ondertekenen van de huurovereenkomst en de ontvangst van de sleutels te bespreken.
U krijgt een email of brief waarin het bedrag en de betaalinformatie staat. U betaalt de1e huur tijdens het ondertekenen van uw huurovereenkomst in de woning.
U wordt gebeld zodra de woning definitief aan u is toegewezen.
Wij verwachten u bij de oplevering. Met de inspecteur bekijkt u de woning en:
Het kan zijn dat wij andere afspraken met u maken. Over het tekenen van het huurcontract en/of de betaling van de huur. Dit bespreken wij dan met u en dit bevestigen we per mail.
De woning wordt schoon, heel en veilig aan u opgeleverd.
De ingangsdatum van de huurovereenkomst en de huurbetaling kunnen niet veranderd worden.
Als u de woning toegewezen krijgt ontvangt u informatie over hoe u de sleutels van ons krijgt.
Het naar voren halen van de oplevering kan helaas niet. Wij hebben de sleutels van de woning dan nog niet of er wordt nog in de woning gewerkt.
Ja, dat kan. U kunt ons bellen of mailen, dan sturen wij u die toe.
De afmetingen op een plattegrond kunnen afwijken van de echte situatie. Meet u zelf de woning na voor u gordijnen, vloerbedekking en andere zaken bestelt.
Ja, die vindt u op het sleuteluitgifteformulier. Die heeft u bij de oplevering van de woninginspecteur gekregen. Kunt u het formulier niet vinden? Bel dan met ons.
Gefeliciteerd! U ontvangt een bevestiging van de toewijzing via e-mail of per post. In de bevestiging staat ook wanneer de oplevering is.
De huurovereenkomst ondertekent u via Mijn deltaWonen. Ook regelt u hier uw 1e huurbetaling, betaalwijze en u kunt lid worden van het Servicefonds Kleine Herstellingen. U hoort nog van ons hoe u de sleutels van ons krijgt.
De dag nadat u de sleutels krijgt bellen wij met u. Dan kunnen wij uw vragen beantwoorden.
Er zijn 2 situaties mogelijk:
1. Heeft u de huurovereenkomst nog niet ondertekend? Dan kunt u de woning alsnog afzeggen. We gaan dan op zoek naar een nieuwe huurder, dat kost tijd. Staat de woning een tijd(je) leeg door uw weigering na acceptatie? Dan brengen wij deze kosten bij u in rekening (tot maximaal 1 maand). U behoudt wel uw inschrijfduur.
2. Heeft u de huurovereenkomst al ondertekend? Dan gelden de regels voor een huuropzegging en verliest u uw inschrijfduur.
Weet u zeker dat u de woning niet wilt gaan huren? Stuur dan de verklaring weigering na acceptatie met spoed aan ons op.
U gaat een huurovereenkomst aan voor onbepaalde tijd. Er is geen einddatum. Soms is er een afwijkende termijn, bijvoorbeeld bij bedrijfsruimtes
Ja, binnen 5 dagen na de verhuisdatum moet u uw nieuwe adres doorgeven. Dit doet u bij de gemeente waar uw nieuwe woonadres is.
U kunt dit ook regelen via de website van die gemeente. U wordt dan ingeschreven in de basisadministratie van die gemeente (GBA).
U wordt automatisch uitgeschreven bij de gemeente of op het adres waar u eerst woonde.
Stuur de post 'retour afzender'. Streep het adres door en vermeld 'retour afzender'. Een postzegel is niet nodig. In verband met de privacy geven wij het nieuwe adres van de vertrokken huurder niet door.
Ja, dat is een klus voor de huurder. Bekijk de handige instructiefilm lamp ophangen
Is bij het toewijzen van de woning met u over een naamplaatje gesproken? Het kan 2 maanden duren voor het naamplaatje bij uw woning hangt. Duurt het langer? Bel dan met ons.
Naamplaatjes worden niet voor eengezinswoningen geleverd. Dat kunnen bewoners zelf regelen.
Gaat u verhuizen? Dan moet u veel regelen. Waar u sowieso aan moet denken: