Woningverbetering

Heeft u wensen om uw woning te verbeteren? Bijvoorbeeld dubbel glas, centrale verwarming, isolatie of een nieuwe keuken? Sommige zaken verbeteren wij planmatig, andere kunt u bij ons aanvragen. Isoleren en het vervangen van de keuken doen we tijdens planmatig onderhoud. Plaatsen van dubbel glas of centrale verwarming is vaak mogelijk tegen een huurverhoging.

Veel gevraagd over Woningverbetering

Kan ik een 2e toilet in mijn woning krijgen?

Algemeen

Dat kan soms. Of het mogelijk is hangt af van:

  • Uw huurpijs. Door een 2e toilet wordt de huurprijs hoger. Het kan zijn dat uw woning daardoor te duur wordt en in de vrije sector terecht komt.
  • De technische staat van uw woning. Er moet al een afvoer zijn voorbereid. Als dat nog niet in uw woning zit, dan wordt de aanleg van het toilet te duur.

Voor de aanleg van het toilet vragen wij een huurverhoging. 

Wilt u weten of u een 2e toilet kunt krijgen en wilt u weten wat dat kost? Mail of bel ons.

Kan ik dubbelglas in mijn woning krijgen?

Algemeen

Het plaatsen van dubbelglas doen wij alleen complexmatig. Wilt u dubbelglas? Neem contact met ons op. Als er genoeg vraag naar is binnen een complex brengen we dubbelglas aan.

Komt mijn woning in aanmerking voor isolatie?

Algemeen

U kunt bij ons alleen dubbel glas aanvragen voor uw woning.

Alle andere isolatie voor bijvoorbeeld vloeren, daken, muren brengen we alleen aan tijdens planmatig onderhoud. Als uw woning aan de beurt is, ontvangt u vooraf een brief van ons.

De isolatie kan voor een huurverhoging zorgen. Hier staat wel een lagere energierekening tegenover.

Kunnen jullie een dakraam in mijn woning plaatsen?

Algemeen

Nee, dat regelen wij niet voor u. Wel kunt u zelf een dakraam plaatsen. Kijkt u vooraf wel bij Zelf klusssen

De huur van mijn woning is verhoogd door een woningverbetering. Hoe wordt de huurtoeslag aangepast?

Algemeen

Als u de nieuwe huurprijs via Toeslagen Belastingdienst doorgeeft, passen zij uw huurtoeslag aan. U kunt ook bellen met de Belastingtelefoon 0800 05 43.

Houd uw Burgerservicenummer bij de hand. Dit nummer staat op uw paspoort, loonstrook en rijbewijs.​

Kan ik centrale verwarming (CV) in mijn woning krijgen?

Algemeen

Dat kan als dit technisch mogelijk is en uw huurprijs niet te hoog wordt. U kunt een verzoek bij ons indienen, dan onderzoeken wij dat voor u. Zijn er geen bezwaren? Dan plaatsen wij de centrale verwarming. Hiervoor vragen wij € 50,00 huurverhoging.

Wij plaatsen geen centrale verwarming als u een betaalachterstand heeft.

Kan mijn keuken, badkamer of toilet worden vervangen?

Algemeen

Wij vervangen keukens, badkamers en toiletten tijdens planmatig onderhoud. Alleen als de technische staat erg slecht is vervangen wij tussentijds.

Bent u van mening dat dit het geval is? Neemt u dan contact met ons op. Dan komt een inspecteur langs om dit te beoordelen.

Keukens vervangen wij na ongeveer 25 jaar, badkamers en toiletten na ongeveer 30 jaar. We kijken op dat moment opnieuw naar de kwaliteit.

Ik wil besparen op mijn energiekosten. Kan ik mijn woning (laten) verbeteren?

Algemeen

Wij maken de komende jaren duizenden woningen energiezuiniger. Dit doen wij projectmatig.

Op uw verzoek kunnen wij wel kijken of dubbel glas of zonnepanelen mogelijk zijn. U kunt ons mailen of bellen voor informatie. Wilt u zelf dubbel glas plaatsen, kijk dan bij Zelf klussen.
U mag zonnepanelen niet zelf (laten) plaatsen.

Wilt u elektrisch koken? Neem dan contact met ons op. Wij zorgen voor de aansluiting en regelen dat er een nieuwe groep in de meterkast gemaakt wordt. 

Mag ik de temperatuur van mijn cv ketel veranderen? Nee, het is niet toegestaan om de instellingen van uw ketel te veranderen door de temperatuur bijvoorbeeld te verlagen. U bespaart meer door de thermostaat een graad lager te zetten.