Sleutels en sloten

Het is belangrijk dat u uw woning goed kunt afsluiten. Bent u een sleutel kwijt of wilt u sleutels bijmaken? In veel gevallen kunt u dat zelf doen bij de sleutelspecialist. Gaat het om een sleutel met een certificaat? Die bestelt u bij ons. De kosten zijn voor uw eigen rekening. Heeft u problemen met een slot of (afgebroken) sleutel? Doe dan een reparatieverzoek.

Direct een reparatieverzoek doorgeven? Klik dan HIER. Na het inloggen kunt u dit regelen. U kunt ons ook whatsappen of bellen.

Veel gevraagd over Sleutels en sloten

Ik ben een toegangsdruppel of staafje verloren, wat kan ik doen?

Algemeen

Als u een toegangsdruppel of staafje verloren bent kunt u een nieuwe bestellen. Aan het bestellen van een extra toegangsdruppel of staafje zijn wel kosten verbonden. Deze kosten zijn voor uw eigen rekening. De kosten voor 1 druppel zijn 18,50.

Het is verstandig om de toegangsdruppel die u heeft verloren te laten blokkeren.

Neem contact met ons op via 038 851 02 00 voor overleg.

Wat kost het als ik mijn (brievenbus)sleutel kwijt ben?

Algemeen

U kunt zelf een sleutel bij laten maken. Bijvoorbeeld bij een sleutelspecialist bij u in de buurt. De kosten zijn voor uzelf.

Gaat het om een sleutel van een portiek of gemeenschappelijke ruimte? Dan kan het om een sleutel met een certificaat gaan. Dan kunt u niet zelf een extra sleutel laten bijmaken. Neem dan contact met ons op. De kosten verschillen per sleutel en moet u zelf betalen. 

Bent u de sleutel van uw brievenbus kwijt en heeft u geen reservesleutel meer? Neem dan contact met ons op. Het brievenbusslot moet vervangen worden. De kosten moet u zelf betalen.

Neem contact met ons op via 038 851 02 00.

Kan ik extra sleutels bijbestellen?

Algemeen

U kunt een sleutel laten bijmaken bij een sleutelspecialist bij u in de buurt.

Gaat het om een sleutel van een portiek of gemeenschappelijke ruimte? Dan kan het om een sleutel met een certificaat gaan. U kunt dan niet zelf een extra sleutel laten bijmaken.

Neem dan contact met ons op via 038 851 02 00. ​De kosten verschillen per sleutel en zijn voor u.

Mag ik de sloten op mijn deuren aanpassen?

Algemeen

Wanneer u graag een nieuw slot op uw deur wilt plaatsen, dan mag dit. U kunt een nieuw slot kopen bij de bouwmarkt en deze zelf plaatsen. Bewaart u de oude sloten zodat u deze kunt terugplaatsen als u gaat verhuizen.

Heeft u liever dat wij de sloten vervangen? Neemt u dan contact met ons op via 038 851 02 00. Samen met u bespreken wij de mogelijkheden.

Aan het plaatsen van een nieuw slot zijn wel kosten verbonden. Deze kosten zijn voor uw eigen rekening. Rekent u hierbij op een bedrag van minimaal:

  • € 118,00 buiten kantooruren. 
  • € 75,00 tijdens kantooruren.

Mijn afstandsbediening of windowbutton voor het hek is kapot of kwijt. Wat kan ik doen?

Algemeen

Als uw afstandsbediening of windowbutton niet werkt kunt u kosteloos een nieuwe bestellen.

Maak een afspraak om de kapotte afstandsbediening of windowbutton in te leveren, dan kan er een nieuwe voor u worden besteld.

Neem contact met ons op via 038 851 02 00 voor het maken van een afspraak.

Bent u uw afstandsbediening of windowbutton kwijt? Dan kunt u ons bellen voor het bestellen van een nieuwe. Een afstandsbediening of windowbutten kost € 75,00.

Kan ik een toegangsdruppel bijbestellen?

Algemeen

Het is mogelijk om een extra toegangsdruppel te bestellen. Aan het bijbestellen van een extra toegangsdruppel zijn wel kosten verbonden. Deze kosten zijn voor uw eigen rekening. De kosten voor 1 druppel zijn voor onze huurders € 18,50. Het totaalbedrag kunt u pinnen aan de balie als u de druppel(s) kunt ophalen.

Neem contact met ons op via 038 851 02 00 voor overleg.

Ik ben mijn sleutel kwijt, ik kan mijn woning niet in. Wat kan ik doen?

Algemeen

Heeft u geen reservesleutels meer en kunt u niet in uw woning komen? Dat is erg vervelend. Wij hebben geen reservesleutels van onze woningen. Een van onze monteurs kan komen om de deur van de woning te openen. Deze kosten zijn voor u. De kosten zijn:

  • € 80,50 buiten kantooruren.
  • € 37,50 tijdens kantooruren.

Kan de deur alleen geopend worden door het slot te vervangen? Dan zijn deze kosten ook voor u. Het vervangen van een slot kost € 37,50. In totaal betaalt u dan minimaal:

  • € 118,00 buiten kantooruren.
  • € 75,00 tijdens kantooruren. 

Neem contact met ons op via 038 851 02 00 voor overleg. We zijn uiterlijk binnen 2 uur bij u. 

 

Wat zijn de kosten voor een afgebroken sleutel in het slot?

Algemeen

Voor een afgebroken sleutel in het slot brengen wij geen kosten in rekening. Dien hiervoor een reparatieverzoek in.

Direct een reparatieverzoek doen? Klik HIER. U kunt ook bellen op 038 851 02 00.

Er ontbreken sleutels van de raamboompjes. Wat kan ik doen?

Algemeen

Alle sleutels op raamboompjes zijn hetzelfde. U heeft aan 1 sleutel dus genoeg. Is er geen enkele sleutel? Dan kunt u deze bij ons bestellen via een reparatieverzoek. 

Direct een reparatieverzoek doen? Klik HIER. U kunt ook bellen op 038 851 02 00.

Wie bel ik als er een storing is aan de schuifdeur of elektrische deurdranger van een gebouw?

Algemeen

Een storing aan de schuifdeur of elektrische deurdranger meldt u via een reparatieverzoek.

Direct een reparatieverzoek doen? Klik HIER. U kunt ook bellen op 038 851 02 00.

Mijn toegangsdruppel werkt niet meer. Wat kan ik doen?

Algemeen

Werkt uw toegangsdruppel niet meer? Dan kunt u deze opnieuw inlezen of resetten bij een KABA-resetpunt. Deze punten vindt u in onderstaand kaartje. Klik op het voor u dichtsbijzijnde adres:

Kaart voor resetpunten Zwolle, Kampen, Wezep. 

Houd de druppel voor het KABA-resetpunt totdat deze gaat knipperen en een pieptoon geeft. Dan is uw druppel opnieuw ingelezen of gereset. Werkt de druppel na de reset nog niet? Vraag uw complexbeheerder te helpen of neem contact met ons op.
Als de druppel defect is bestellen wij kosteloos een nieuwe druppel. Ons telefoonnummer is 038 851 02 00.