Wie bel ik voor een storing of klacht over mijn boiler?
Algemeen
Is de boiler van uzelf? Dan vragen wij u het probleem zelf op te lossen. Is de boiler van deltaWonen? Neem contact met ons op.
Heeft u centrale verwarming? Dan is het belangrijk dat u zelf ook weet hoe u de ketel goed gebruikt. Zo is het belangrijk dat de waterdruk altijd minimaal 1 en maximaal 2 bar is. Af en toe moeten de radiatoren ontlucht worden. Het onderhoud van de verwamingsketel doen wij voor u. Hiervoor komt een bedrijf 1 keer per jaar of 1 keer in de 2 jaar bij u langs.
Is de boiler van uzelf? Dan vragen wij u het probleem zelf op te lossen. Is de boiler van deltaWonen? Neem contact met ons op.
Heeft u een eigen verwarmingsketel en werkt die niet meer? Bel dan direct het onderhoudsbedrijf. U vindt de contactgegevens op uw meterkastkaart. Woont u in een woongebouw en heeft u een centrale ketel? Ook dan ziet u op de meterkastkaart wie u kunt bellen.
Meterkastkaart Zwolle
Meterkastkaart Kampen
Meterkastkaart Wezep
Controleer eerst of de waterdruk van uw verwarmingsketel goed is. Heeft u een drukmeter (bar) op de radiator? Ook daar kunt u de waterdruk aflezen.
De waterdruk moet hoger zijn dan 1 bar. Is de druk hoog genoeg? Bel dan met het onderhoudsbedrijf. De contactgegevens vindt u op uw meterkastkaart.
Is de waterdruk lager? Vul dan uw ketel bij. Bekijk de handige instructiefilm cv bijvullen. Bent u lid van het servicefonds kleine herstellingen? Dan kunt u voor het bijvullen van de ketel een reparatieverzoek doen. Direct een reparatieverzoek doen? Klik HIER. U kunt ook bellen op 038 851 02 00.
Let er ook op of het centrale verwarmingssysteem goed is ontlucht. Hoort u een rammelend geluid uit uw radiatoren komen? Ontlucht dan het systeem. Bekijk de Instructiefilm radiator ontluchten
Bekijk de handige instructiefilm cv bijvullen
https://www.youtube.com/embed/YcOAblyYy_A
Bijvullen doet u als volgt:
Het onderhoud aan verwarmingsketels doen wij niet zelf. Een bedrijf doet dit voor ons. Afhankelijk van het keteltype controleren zij 1 keer per jaar of 1 keer in de 2 jaar uw ketel.
Kijkt u eerst of het om 1 kraan gaat of om meerdere kranen. Gaat het om 1 kraan dan zit het probleem waarschijnlijk bij de kraan zelf. Bent u lid van het Servicefonds kleine herstellingen? Dan kunt u een reparatieverzoek doen.
Direct melden? Klik HIER. U kunt ons ook bellen op 038 851 02 00.
Gaat het om meerdere kranen? Kijk dan of de waterdruk van uw verwarmingsketel voldoende is. Op de ketel zit een metertje waarop u dit kunt zien. De waterdruk moet hoger zijn dan 1 bar. Is de druk hoog genoeg? Bel dan met het onderhoudsbedrijf. U vindt de contactgegevens op uw meterkastkaart.
Om te ontluchten moet u het volgende doen:
Bekijk de instructiefilm radiator ontluchten.
U kunt hiervoor bij de bouwmarkt speciale verf kopen. Wij repareren dit niet.
Lekt de radiator? Dan kunt u met ons bellen. Wij verbinden u dan door met het onderhoudsbedrijf.
Ja, dat mag. Vertrekt u uit de woning? Dan moet de oude thermostaat weer teruggeplaatst worden.