Afrekening servicekosten

Betaalt u servicekosten? Dan krijgt u ieder jaar voor 1 juli een afrekening van ons. In deze afrekening verrekenen wij uw maandelijkse voorschot met de werkelijke kosten. Soms krijgt u geld terug en soms vragen wij u bij te betalen. 

Veel gevraagd over Afrekening servicekosten

De galerij - lift - algemene ruimte(s) van ons woongebouw is/zijn niet goed schoon gemaakt. Wat kan ik doen?

Algemeen

Betaalt u servicekosten voor het schoonmaken?  U vindt de schoonmaakschema's in de algemene ruimte.

Is het schoonmaakbedrijf niet geweest of is er niet volgens afspraak schoongemaakt? Dan kunt u dit HIER melden.

U kunt ook met ons bellen of naar het spreekuur van de complexbeheerder. In dit Spreekuren complexbeheerders vindt u de contactgegevens.

Ik betaal voor groenonderhoud, maar ik ben niet tevreden. Wat kan ik doen?

Algemeen

Wacht niet tot u de afrekening servicekosten ontvangt. U kunt uw klacht HIER melden.

U kunt ons ook bellen. Wij gaan dan kijken en lossen het probleem op.

De ramen van mijn woning/gebouw zijn niet goed gewassen. Wat kan ik doen?

Algemeen

Betaalt u servicekosten voor het ramenwassen?  U vindt de schoonmaakschema's in de algemene ruimte.

Is het schoonmaakbedrijf niet geweest of is er niet volgens afspraak schoongemaakt? Dan kunt u dit HIER melden.

U kunt ook met ons bellen of naar het spreekuur van de complexbeheerder. In dit Spreekuren complexbeheerders vindt u de contactgegevens.

Waarom is er verschil in kosten voor stroomverbruik in de algemene ruimtes?

Algemeen

Woont u in een woongebouw met lift? Dan betalen de huurders op de begane grond niet mee voor de lift. Zij betalen dus minder voor stroomverbruik. 

Zit er een parkeergarage onder het gebouw? Dan betaalt iedereen evenveel.

Wat is het verschil tussen verrekenbare- en niet verrekenbare servicekosten?

Algemeen

Niet-verrekenbare servicekosten zijn diensten zoals het glasfonds, zonnepanelen en het Servicefonds Kleine Herstellingen:

  • u betaalt per maand een vast bedrag.
  • dit bedrag wordt niet afgerekend via de ‘afrekening servicekosten’.

Verrekenbare servicekosten zijn leveringen voor gas, water of elektra voor algemene ruimtes. Ook diensten zoals schoonmaak, tuinonderhoud of de complexbeheerder vallen daar bijvoorbeeld onder:

  • u betaalt per maand een voorschot.
  • aan het eind van het jaar berekenen wij of er teveel of te weinig betaald is. Dit doen wij op basis van de echte kosten. Dit wordt jaarlijks voor 1 juli met u afgerekend via de ‘afrekening servicekosten’

Wanneer ontvang ik de afrekening servicekosten?

Algemeen

U ontvangt de afrekening over het afgelopen jaar voor 1 juli. Bijvoorbeeld: de afrekening over 2021 ontvangt u voor 1 juli 2022.

Ik heb een afrekening servicekosten ontvangen. Waarom krijg ik een afrekening?

Algemeen

U betaalt maandelijks een voorschot voor servicekosten. In uw huurovereenkomst ziet u de servicekosten onder leveringen en diensten.

Jaarlijks rekenen wij met u af op basis van de echte kosten. Betaalde u teveel voorschot? Dan krijgt u geld terug. Zijn de echte kosten hoger dan het door u betaalde voorschot? Dan betaalt u bij.

Een overzicht van de kosten en de voorschotten staat op uw afrekening.

Kan ik een betalingsregeling krijgen voor het betalen van mijn afrekening servicekosten?

Algemeen

Vaak is dit mogelijk. Belt u ons om te vragen naar de mogelijkheden.

U kunt ons bellen of whatsappen van maandag tot en met vrijdag op 038 851 02 00. Mailen kan natuurlijk ook: info@deltawonen.nl . Chatten kan via onze website www.deltawonen.nl.

Ik wil graag een rekeningnummer doorgeven in verband met de afrekening servicekosten. Hoe doe ik dat?

Algemeen

Als een rekeningnummer bij ons bekend is zal het geld dat u van ons krijgt daarop gestort worden. Is er geen rekeningnummer bekend? Klik dan hier om het rekeningnummer door te geven. 

Ik heb de huur opgezegd. Wanneer krijg ik de afrekening servicekosten?

Algemeen

De servicekosten over het voorgaande jaar rekenen wij voor 1 juli van het nieuwe jaar met u af. Op uw nieuwe adres krijgt u de afrekening van de servicekosten van uw vorige woning.

Waarom rekenen jullie de servicekosten een keer per jaar af?

Algemeen

Wij ontvangen van onze leveranciers een keer per jaar de afrekening. Die rekeningen zijn de basis voor de afrekening van uw servicekosten. De nieuwe voorschotten berekenen wij op basis van nieuwe prijzen die onze leveranciers aan ons doorgeven.

Waarom betaal ik administratiekosten over de afrekening servicekosten?

Algemeen

Wij maken kosten voor het opstellen, boeken en betalen van facturen en afrekeningen. Een deel van die kosten berekenen wij aan u door. We volgen hiermee het beleid van de huurcommissie.

Ik heb niet het hele jaar in mijn woning gewoond. Moet ik voor een heel jaar betalen?

Algemeen

Nee, de afrekenperiode ziet u op de jaarlijkse afrekening. Stopt de huurovereenkomst? Dan stopt de betaling van de servicekosten ook.

Kan ik de uitbetaling van de servicekosten op mijn eigen bankrekening krijgen? De huur wordt door een instantie betaald.

Algemeen

Betaalt sociale zaken uw huur? Dan krijgt u de servicekosten terug op uw eigen rekening. In alle andere situaties maken wij het bedrag over op het rekeningnummer waarvan de huur wordt betaald.

Ik heb geen geiser meer en toch staat er een boiler of geiser op de afrekening. Hoe kan dat?

Algemeen

In deze afrekenperiode kreeg u centrale verwarming. Voor de maanden dat u nog een geiser of boiler had, betaalt u nog.